Det spirer og gror!

Mine Canna frø har begynt å spire! - etter bare 4 dager! Og jeg som trodde det ville ta flere uker!


Ellers har jeg plantet "Eldkrasse""Tropaeolum speciosum ", men jeg har ikke stor tro på at jeg vil få disse frøene til å spire etter å ha lest litt om planten på nettet. Jeg dyrket noen Canna Indica fra rotknoller i sommer. Blomstene kom veldig sent og var ikke så spennende, men bare bladveksten er nok til at jeg var flere av disse! Jeg har en plan om å bruke denne typen planter som bakgrunnsdekke til et tropisk bed jeg har i tankene.














Ellers sådde jeg "Scharlakanshagtorn" (Crataegus intricata ) i helgen.

Kommentarer

  1. Tropaeolum speciosum prøvde jeg meg på i fjor vår, og det var en veldig omstendelig prosess! Vel, de spirte ikke, så jeg måtte bare gi opp. Men jeg var så heldig å få noen stiklinger av en venn på hagEgal, og nå er de plantet ved foten av min gulltuja!Jeg tror det blir flott om de klatrer oppetter den! Håper bare de overlever vinteren!
    Canna hadde jeg tenkt å vente med, og når de spirer så raskt som hos deg, så drøyer jeg litt til ;o) Enig i at bladene på Canna er eksotiske og frodige! Planten blir jo stor da! Jeg overvintrer en sånn i kjelleren nå!
    Ha en fin onsdagskveld!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg