Dyra i og ved torpet i Sverige.

Regner med det ikke bare er meg som begynner å bli mildt sagt temmelig lei vinter, kulde og sne! Jeg sitter og blar gjennom gamle fotografier for tiden- Mest for å minne meg selv om hvordan norden KAN se ut "den rette" årstiden! Tenkte i den sammenheng jeg skal presentere noen av dyrene som befinner seg på - eller i nærheten av eiendommen i Sverige.













Denne lille karen pleide å stikke innom for å tigge kylling de første årene, men i fjor dukket han ikke opp enda vi hadde kjøpt inn katte- og hundemat vi pleide å sette ut til ham.










Denne karen har vært en veldig sjelden gjest. Jeg regner med at jeg har for få spennende trær i hagen, så det har jeg begynt å gjøre noe med. Til sommeren skal jeg kjøpe sorter jeg vet den vil sette pris på. Eneste gangen jeg så denne krabaten var vinteren 2007.












Denne karen besøker oss hver eneste kveld sommerstid. Den er veldig nysgjerrig på oss og kommer noen ganger svømmende helt bort til meg når jeg står ved elvebredden. Dette bildet er tatt på nattestid, så kvaliteten er ikke den beste.












Vår nærmeste nabo har en hestegård. Til sommeren planlegger jeg å spørre om hestegjødsel. Jeg kommer til å trenge MYE til min planlagte woodland hage!

Kommentarer

  1. Det er gull med gjester i hagen :) Og praktisk med nabo som holder hest da :D

    SvarSlett
  2. Jeg er så glad i dyr, både ville og tamme. Vi har også hester ikke så langt unna, de går ute sammen med geiter! Utrolig søte! Heldigvis er det 40-sone der, så jeg kan nyte synet av dem.

    Tusen takk for hyggelig kommentar hso meg, bare hyggelig at du legger meg til :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg