Tilbake fra langhelg i Sverige. Nå har sommeren kommet!


Det er utrolig hvor fort ting og årstider kan forandre seg. Vi ankom Sverige på Torsdag 13 Mai. Det var som vanlig kjølig den første dagen, men på Fredag begynte ting å skje. Tåken la seg trolsk over elva og vi kunne faktisk se hvordan varmen ankom! Dagen etter hadde vi nesten 30 grader! Det ble så varmt at jeg ikke klarte å jobbe i solen, så dette ble en glimrende anledning til å få gjort en del i skogen.
En kunne formelig se hvordan løvet "spratt" på trærne. Her er et lite bilde av skogen slik den så ut før jeg begynte å fjerne kvister og døde trær:  I morgen skal jeg legge ut noen bilder av resultatet så langt.
Ha en fortsatt fin 17 Mai!

Kommentarer

  1. Håper du hadde på deg flåtthalsbånd da du holdt på i krattet! Hihi ;) Når jeg tenker meg om er det rart det ikke finnes antiflåttremedier til mennesker, eller gjør det?

    Bilde nr 2 var helt fantastisk nydelig! Jeg virkelig elsker slike tåkebilder. Tenk at det var så varmt da, for en forkjell!

    SvarSlett
  2. Enig med deg at det er merkelig flåttbånd eller lignende ikke finnes for mennesker. Jeg undersøkte dette på et apotek for en stund siden og det er visst ikke mulig å få fatt i noe slikt.
    Jeg har ikke funnet flått i skogen eller gresset ennå, men tenkte på det når jeg holdt på i helgen. Har hørt at følgende er en fin måte å finne ut om du har flått på: Ta et hvitt laken og trekk det langs bakken etter deg. Sjekk så om du ser små flått på lakenet.
    Noen som har prøvd dette og vet om det stemmer?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg