En vandring i egen skog.. / A walk in my forest..

Det er ganske utrolig hvor fort planter kan vokse på et par uker. Slik følte jeg det i hvertfall da jeg kom tilbake til Sverige etter nesten 3 uker i Oslo. Skogsbunnen i vår egen skog har plutselig blitt grønn og frodig- i hvert fall store deler av den. Jeg skulle jo plante ut en mengde sorter som skal trives i en Woodland garden, men før jeg viser hvilke sorter jeg har tilført skogen vår denne gangen vil jeg begynne med en hagevandring slik det ser ut i dag. Jeg kommer til å la de fleste plantene i skogen få vokse og gro naturlig og fritt, men har begynt å lage en skogsvei gjennom vegetasjonen.

It is quite extraordinary how fast plants can grow during a few weeks. At least that is what I felt returning to Sweden after almost 3 weeks in Norway. The forest ground has suddenly turned lush and green- at least in large parts of the wood. My plan was to plant a lot of woodland species this weekend, but before I show you what have been planted, I will take you on a walk in the forest as it looks today. I will leave the plants growing naturally as they are, but have started making a forest path through the natural surroundings.

Skogen vår varierer veldig i vegetasjon, noe som jeg jo setter stor pris på. Nær elven er området åpent med mye bunnvegetasjon. Der kommer jeg nok til å lage en skogsvei av flis eller bark oppå fiberduk. Det vil da være viktig å ikke lage stien rett, men litt vilkårlig, på vegetasjonens premisser.

Our forest has a diverse vegetation, something I appreciate a lot. Close to the river the forest is open with a lot of natural ground coverage. In these areas I will try to make a forest path of wood chips or mulch on geotextiles. It will in such case be important for me that the path not is straight, but curved, following the terms of the vegetation.

Kommentarer

  1. Jag ser att du har planterat en massa olika perenner i skogen din. Det har berkligen vuxit upp och blivit frodigt de senaste veckorna, jag kan tro att du som har en skogstomt märker det mer än andra:-)

    Ha det gott! H.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg