Hagen i September/ The garden in September























Denne helgen har jeg vært i Sverige og jobbet i skogen, mens min samboer har hatt audition på "Jungelboken", en familiemusical som skal settes opp på Chat Noir i Oslo til våren.
Jeg hadde hjelp av en kamerat som jobbet effektivt med å tynne ut trær i skogen. Vi plantet også ut en mengde stauder og buskene jeg har kjøpt de siste ukene.
Stauder og rotknoller vi har plantet ut:
This weekend I have been in Sweden, working in the forest. We have planted many perennials. Here is a list for those of you interrested in Woodland garden plants:




 
Ovenfor; en del andre planter vi har fått i jorden før høsten. På dette bildet er disse plantet i en gammel ruin som befinner seg i skogen vår. 
Above a few plants we have placed at the foot of an old ruin of a shoe repair hut situated in our forest. 

På bildet til venstre: Rhododendron Silver Sword.. Nederst til høyre; Lyng og til venstre; Pachysandra Terminalis.

On the picture to the left: Rhododendron Silver Sword. Bottom right: Calluna and to the left; Pachysandra Terminalis.





















Bildet nedenfor; En del av skogsbunnen. Ulike typer hosta, oa.
Picture below; different types of hostas+ different other plants.























Kommentarer

  1. Det må jeg si! Effektiv jobbing! Tenk så flott dette kommer til å bli når det får vpkst seg til!

    SvarSlett
  2. Takk for det Ahn! Jeg krysser fingrene og håper de fleste plantene vil overlever vinteren. Også dem jeg fikk av deg! Når eiendommen har vokst seg litt til hadde det vært hyggelig om dere stikker innom og avlegger den et besøk :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg