Flere importplanter... /More imported plants...

Her kommer noen flere planter jeg bestilte fra Odla.nu denne gangen. Her til venstre en Iris Sibirica "Chartreuse Bounty" som har hvite blomster med stenk av mintgrønt inn mot midten.
Til høyre en Rudbeckia "Green Wizzard", veldig spesiell, men jeg liker jo litt merkelige planter også... 

Here are some more plants I ordered from Odla.nu this time. To the left an ris Sibirica "Chartreuse Bounty with white flowers with hints of mint green.
To the right a Rudbeckia "Green Wizzard", maybe not a very pictoresque plant, but I tend to like the special ones as well...



Etter hvert har jeg fått øynene opp for Geranium og alle de varianter denne planten har å by på. Foruten den hvite i forrige blogginnlegg har jeg derfor også kjøpt følgende: 


Denne har vakre blomster og heter; Geranium Sanguineum "Elke" Fargespekteret spenner fra dyp rosa til hvitt. 

I have recently started to appreciate Geranium and all the varieties this plant has to offer. Besides from the white flowering one in my recent post I have also bought this pink one: Geranium Sanguineum "Elke" with flowers in deep to clear pink and hints of white.

Nedenfor: En Geranium Himalayense Plenum. Denne varianten har fylte blomster i blålilla toner. En vakker variant! Om du har en hage med skyggeområder kan geranium være et godt alternativ. Mange varianter trives i skyggen!
Below: A Geranium Himalayense Plenum. This variety has filled flowers in bluish - purple tones. A beautiful variety! 

Når vi først er inne på skyggeplanter har jeg selvfølgelig også denne gang skaffet meg noen eksemplarer for woodland hagen min i skogen. Nedenfor kommer noen eksempler. 
Først nedenfor; en Dicentra Formosa Bacchanal. 

Since I have mentioned shade tolerant plants I must admit that I have bought some types for my woodland garden in the forest this time as well. 
Here are a few of them: First below- A red Dicentra Formosa "Bacchanal"




Denne hvite varianten til høyre har jeg alt kjøpt inn flere av. Den heter Dicentra Spectabilis "Alba", 

This white variety to the right, I have already bought several of from other webshops this winter, but it is so nice I had to have more of it. The name is Dicentra Spectabilis "Alba".





Noen flere planter fra denne importen kommer jeg til å vise i  morgen.

Kommentarer

  1. Jeg skal ha skyggeplanter og da ga du meg noen gode ideer. Vakre planter du har bestilt. Jeg liker spesielt godt geranium og dicentra! Skal prøves!

    SvarSlett
  2. Mit øje fangede billedet af Iris Sibirica på Claus Dalby´s blog. Så måtte jeg ind på besøg her hos dig. Min yndlingsblomst er Iris sibirica - jeg glæder mig til at se mere om disse planter hos dig til sommer - har lagt mig som "følger".
    Iris-hilsner fra Berit

    SvarSlett
  3. Godt at det våres nå, slik at vi kan begynne med planting og hagestell igjen :-) Jeg ahr fortsatt stående en liten Apeskrekk med ditt navn på. Snart er det vel mulig å sende den, hvis du fortsatt er interessert?

    SvarSlett
  4. Hvit løytnantsherte er vakkert, både i blomst og det lysere bladverket. Men den vokser ikke like ivrig som sin rosa bror, så det er smart å kjøpe litt raust av den.

    Og sibirirs er jo vidunderlig!

    Tusen takk for blogganbefalingene Svein, satt stor pris på det :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg