Flere planter til hagen / More plants for my garden

Nå håper jeg at jeg begynner å nærme meg slutten når det gjelder planteimport for i år. Skal jeg ha flere nå, så får det heller bli slike jeg ender opp med å kjøpe i et plantesenter, marked eller lignende. Problemet med planteimporter er jo at de som oftest kommer som barrotsplanter. Jeg må derfor til stadighet ut og kjøpe flere tomme potter, jord- plassere dem i pottene, lage planteetiketter som jeg printer ut og laminerer. Foruten dette har jeg i det siste sådd en MENGDE sorter frøplanter på terrassen i Oslo. Alt dette skal jo etter hvert kjøres over til Sverige hvor det skal lagres frem til de kan plantes ut permanent når faren for frost er over. 
Uansett. Her kommer vårens foreløpig siste bestilling. Denne gangen kommer de fra  Odla.nu. Alle bildene er lånt fra deres hjemmeside for å vise hvilke planter jeg har bestilt.
Øverst til venstre: Iris Germanica "Az Ap".
Øverst til høyre:   Iris Sibirica "Dear Delight"

Lengst til venstre:  Alcea Rosea "Peaches n´ Dreams"
Til venstre:  Aquilegia "Pink Barlow"


Here are some plants I have ordered from Odla.nu.
Top left: Iris Germica "Az Ap" (Blue)
Top right: Iris Sibirica "Dear Delight"
Above left:  Alcea Rosea "Peaches n´Dreams"
Above right: Aquilegia "Pink Barlow".

To the right: Hosta Patriot.


Planten til høyre: Hosta "Patriot."
Nedenfor til venstre: Geranium Sanguineum "Alba"
Til høyre: Iris Germanica  "Loop the Loop".







Picture to the left:
Geranium Sanguineum "Alba".
To the right:
Iris Germanica "Loop the Loop"


Flere planter i morgen! 

Kommentarer

  1. Hei! Så mange fine planter jeg ikke har sett før... Har lenge tenkt å lage et iris-bed i feriehagen, men foreløpig har jeg bare én plante, hehe. Har du erfaring med iris kultivarer/sorter? De er vel ikke frøekte, men de kan vel deles like ofte som de rene artene? Ser for meg mange, men kunne kanskje starte med et lite bed og utvide etter hvert som plantene kan deles...
    Den hostaen var også flott! Gleder meg til neste innlegg!

    SvarSlett
  2. Det ser skønt ud! Håber det lykkes det hele. Her i DK er akelejerne kommet godt op og solen skinner i dag fra en skyfri himmel! 10 - 12 graders varme! Yes!!

    SvarSlett
  3. Kjekt med import, ikke sant? Trøst deg med at du ikke er den eneste som lar deg friste!;)
    Pink Barlow var lekker.. den har jeg ikke sett før! Den flyr nok rett inn på akeleie-listen min :D Kos deg videre i vårsola!

    SvarSlett
  4. Hej Stein!

    Den där Alcea Rosea "Peaches n´Dreams" ser heeelt ljuvlig ut! Ha det fint, kram H.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg