Innehygge

Nå som vinteren på mange måter er like rundt hjørnet og det er nattesvart utendørs i 16.00 tiden på ettermiddagen er det uten tvil best å holde seg innendørs. I hvertfall på på kveldstid. Nå som hagen stort sett ligger i dvale er det plantene innomhus som skaper hjemmekos og varme.
Samboeren og jeg har alltid hatt behov for å fylle leiligheten med potteplanter og avskårne blomster.

Kjøkkenet har også fått sine planter til å pynte opp. Nedenfor en samplanting av Rhipsalis Burchellis og noe jeg tror er mintfarget prydgress?

Jeg vet planter egentlig ikke har godt av det, men likevel klarer jeg ikke å la være å flytte rundt på plantene våre alt etter som humøret tilsier det. For øyeblikket har jeg satt vårt Ginseng microcarpa Ginseng sammen med en hebe og en Julerose; Helleborus Niger.
Bildet nedenfor:
Ikke alle avskårne planter trenger å være i blomst. Grenene nedenfor er jo fine med bare blader.

Ha en fortsatt fin vinterkveld (Selv om det langt fra er vinterstemning utenfor for tiden!)


Kommentarer

  1. Så fint dere har det. En smak av sommer=) Den kassen med samplantingen i var utrolig stilig. Tror jeg har sagt det før, men sier det igjen; jeg digger statuene dere har på verandaen, og inne er det også en ser jeg=) Ha en fin førjulstid=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Kjekt å pynte og kose seg inne på denne tiden. Her går det mye sterarinlys nå.
    Litt vanskelig å se på bildet, men heben din ligner på en Skimmia. Den klarer seg fint ute her hos meg og er blitt en flott busk.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Hei Vibeke og tusen takk for hyggelig melding! :-D
    Ser på bloggen din at du har vært i Danmark i det siste. Det høres ut som en veldig hyggelig førjulssyssel! :-D
    Ha en fin uke!
    Stein

    SvarSlett
  4. Hei Mariann.
    Takk for hyggelig hilsen!
    Ja, vi er også veldig glad i å bruke levende lys nå for tiden- både inne og på balkongen. Det blir ikke fullt så mørkt om kvelden med lys i lyktene der ute. Jeg er faktisk blant dem som nyter den milde vinteren så langt, men innser jo at snø er med på å gjøre omgivelsene lysere når det er som mørkest ;-)
    PS: Du har helt rett ang. bildet ovenfor. Min hebe er ikke med på det, men det er derimot en skimmia Japonica! :-D
    Takk for hjelpen med å identfisere den :-)
    Ha en fortsatt fin førjulstid!
    Stein

    SvarSlett
  5. Che atmosfera incantevole nella tua casa!
    E' vero l'inverno è alle porte ...ma se ritrovi il profumo e i colori della primavera nel cuore, il lungo inverno non sarà poi così pungente e grigio.Bellissime immagini!
    Ciao Stein
    Luci@

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg