Rapport fra vår spanske hage

Så er vi endelig hjemme i Spania igjen! Og det føles som å bo i et blomsterhav! Som vanlig kler våre spanske margeritter alle bed. Denne våren har dessuten mange andre spennende planter kommet i blant. I høst sådde jeg nemlig frø i skråningen foran huset, så eiendommen formelig bugner av liv og farger nå!


Så frodige bed ser jeg aldri i vår svenske sommerhage- og utrolig nok er det moder natur som står for beplantingen! Spanske margeritter stortrives på eiendommen vår!

Jeg vet det er mange i bloggland som ikke liker gult, men jeg synes jo likevel det er et skikkelig vakkert syn hver gang mitt Akasia tre kler seg i festklær og formelig stråler om kapp med solen!





Til venstre:
Mer gult. Disse irisene kjøpte jeg som løk i høst.
Egentlig skulle alle blomstene jeg plantet i skråningen bak huset være hvite, men faktum er at det var de jo ikke. Som dere ser er irisene mer gule enn hvite, men det gjør meg egenlig ikke så mye. Jeg synes de er pene uansett.

Friesiane skulle også være utelukkende hvite, men det er de jo overhodet ikke. Faktisk er de en salig blanding av kremfargete, røde og gule.

Mer stemningsbilder fra min spanske hage en annen dag.
Jeg ønsker dere alle en fortsatt riktig fin uke! 




Kommentarer

  1. Så fantastisk fint=) Det må være en drøm å komme nedover til Spania hvor våren har kommet mye lenger enn her. Du vant forresten give awayen hos oss=) Fortsatt god ferie. Vibeke

    SvarSlett
  2. Ahh, herlig! Kjempeflott Akasietre, heldige du :)

    SvarSlett
  3. For en blomstrende oase. Det er vel kanskje naturlig at spanske margeritter blir frodigere i Spania enn i Norge. Nydelig både akasietre og iriser.
    Kos deg!

    SvarSlett
  4. Vidunderlig syn! Det er et under hvordan naturen klarer å omdanne noen små frø til det bugende blomsterhavet dere har fått. Jeg kan levende forestille meg hvilken glede det frembrakte da dere ankom stedet :)

    Jeg liker gult, jeg - faktisk! Dog i den rette samenhengen. Etter å ha vært antigul hele mitt hageliv, ble jeg forvandlet på sekundet i mitt første møte med rosen Aicha. Jeg planlegger til og med et gulregnhybdrid på terrassen, dit kommer bare de spesielt utvalgte. Akasia var et aldeles skjønt tre med sine små, gule pomponballer :) Står det lenge i blomst?

    Nyt dagene i paradis!

    I dag skal jeg på hagemessen, gleeeder meg :)

    SvarSlett
  5. Eia var vi der!!! Så herlig å få komme til sommeren, jeg lengter dit også (selvom jeg gjerne vil nyte av våren först). Jeg synes gul er en fantastisk fin farge og spesiellt på våren. Det treet er jo bare helt nydelig!

    Nyt varmen og blomstringen - her i Sverige er det fremdeles ganske kaldt!

    SvarSlett
  6. Nydelig Margerittbed! Hvor mange sommerhager har du egentlig? :)
    Grønn av misunnelse her i min iskalde bergenshage...

    SvarSlett
  7. Wow for ett syn , de Margerittene vokser jo som ugress .
    Akasia tre hadde vært noe og kunne vist frem her i Norge ,men det vel ett tre som ikke tåler vårt klima.

    Flotte bilder,,en liten vitaminpille for oss nordboere,,
    God helg ,Marit.

    SvarSlett
  8. Oi, så herlig og frodig! Må ha vært litt av en overgang og komme til all den frodigheten sånn over natten. Det med farger må vi vel se som noe av hagens iboende overraskelser. Synes det er kjedelig når jeg kjøper frø til en farge, og det blir blandinger som det til og med er umulig å oppdage før plantene har kommet i blomst på utplantingsstedet. Men, kanskje det er et pluss at vi ikke greier å ha 110% kontroll. Gult er forresten en flott farge, det treet ser fantastisk ut! Ha en flott helg i frodigheten!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg