Til "Orchis": En siste hilsen

Noen ganger kommer man i kontakt med mennesker som skal gjøre et uutslettelig intrykk på en. Mitt møte med Orchis fant i virkeligheten aldri sted. I alle fall ikke ansikt til ansikt.
Likevel klarte altså Vidar å
gjøre et slikt intrykk på meg.
Helt fra noen av mine første blogginlegg i slutten av 2009 ble vi oppmerksomme på hverandres blogger.
Han hadde alltid stor kunnskap om planter og deres vekstforhold, og etter hvert kommuniserte vi også på et mer privat plan. Vi snakket flere ganger om å besøke hverandre i Portugal og Spania, men det skulle desverre aldri bli virkelighet.

Vidar, eller Orchis som vi i bloggland kjente ham hadde først:
"Orchis Blogg", men i senere tid kunne vi lese hans innlegg i :
Haltepinkens hage

Han var en oppmerksom person som alltid sendte vennlige hilsener, gode råd og varme tanker til mengder av hageglade rundt omkring.

Jeg lærte veldig mye av ham. Han var en uvanlig kunnskapsrik, velformulert og fin person.
I min svenske hage vokser planter jeg har fått av ham.
Jeg kommer oppriktig til å savne ham!

Vidar døde brått av hjertesvikt i sitt hjem i Portugal i begynnelsen av påsken.
Jeg har dessverre vært på reisefot den siste måneden og visste ikke noe om dette før i dag.

Hans vennlighet, kunnskap og fine vesen vil leve videre i mitt og mange andre bloggere og hagegales minner! 

Hvil i fred, Vidar! 
 

Kommentarer

  1. Det var virkelig pent skrevet om Vidar! Jeg har også mange planter her som kommer fra han. Det er bare så trist at han er borte. Jeg savner alle hans hyggelig kommentarer både på hagegal og i blogger rundt omkring. Det kom som et stort sjokk, jeg har vel enda ikke fått det helt med meg.

    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  2. Han er savnet! Jeg var så heldig å treffe ham en gang. Håpet også å kunne besøke ham i Portugal, men...

    SvarSlett
  3. så fint innlegg! Jeg savner også Orchis, selv om det egentlig ikke er så mange månedene siden første bloggkommentar. Men før det var han jo rene kunnskapskilden på bl.a. Hagegal. Veldig rart at det ikke vil bli flere hjelpsomme og hyggelige kommentarer fra ham.

    SvarSlett
  4. Vakkert skrevet. Orchis var en hyggelig fyr som jeg satte stor pris på. Han tok vel imot meg som fersk blogger. Jeg fikk mange hyggelige og kunnskapsrike kommentarer av ham. Å lese En haltepinks hage var et høydepunkt.
    Hvil i fred.

    SvarSlett
  5. Så nydelige minneord, Stein. Dette uttrykker det jeg føler selv, takk!

    SvarSlett
  6. Så fint skrevet! Jeg savner han også, hans kunnskap og hyggelige kommentarer både på forum og blogg!

    SvarSlett
  7. Flott skrevet! Jeg savner kommentarene hans jeg også, han var så flink til å skrive noe vettugt og hjertevarmt hver eneste gang..

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg