De kommer!

I dag har jeg fått ulike henvendelser om at ting nå begynner å ankomme vår svenske sommerhage! 
Her i Oslo har jeg  hentet engelen jeg bestilte fra Amerika og er veldig fornøyd med kjøpet!
Hun er kanskje litt mindre enn jeg hadde sett for mitt indre øyne med sine 69 cm, men kanskje enda mer detaljert og fylt av atmosfære. På hodet bærer hun en slags tiara. Kappen har forseggjorte knapper og vannkaret fine "utskjæringer".

Hun er faktisk så fin at jeg vurderer å beholde henne hjemme i Oslo..?

Jeg har selvfølgelig allerede prøvefylt vannkaret hennes med vann- og det lekker overhodet ikke!


For å være ærlig tror jeg ikke fugler vil våge seg å drikke av det siden utformingen av selve figuren er slik at de ikke vil få nok oversikt over omgivelsene om de våger å lande på vannkarets kant for å slukke tørsten, men kanskje jeg tar feil?
Jeg hadde jo planer om å plassere henne, enten i drivhushagen eller i skogen... Men etter litt vurdering kom jeg frem til å ha to andre hagefigurer der i stedet.

Statuen til høyre er 143cm høy uten sokkel. Hun er laget av en blanding sement og cotswold stone. Hun er egentlig altfor ny og ren etter min smak, men jeg har en plan på hvordan hun bli mer slitt og mosegrodd i løpet av sommersesongen....
Planen er at hun skal plasseres i skogen.
Det kan kanskje virke som jeg kjøper slike ting helt tilfeldig, men jeg har faktisk en liten plan. Tanken er at alle figurene kommer til å stå litt halvt unnagjemt blant busker og klatreplanter. De skal ikke stå nær hverandre, men fungere som blikkfang i deler av skogen hvor planter ikke vil trives fullt så godt.
Desverre er hun forferdelig tung, så jeg har ikke helt klart for meg hvordan jeg skal klare å få transportert henne til sin endelige lokasjon inne i skogen, men tyngden gjør det jo samtidig lite sannsynlig at noen vil falle for fristelsen og "låne" henne ;-)
Hun ankommer sannsynligvis på Mandag. Det gjør også en annen figur jeg har kjøpt inn, men den skal stå et annet sted. Kanskje jeg kan vise dere den i neste blogginlegg? Da skal jeg nemlig ta for meg drivhushagen.

Ha en fortsatt god kveld! 







Kommentarer

  1. Flott engel! Jeg sitter framdeles på hagegjerdet når det gjelder skulpturer i hagen.. Jeg får bruke deg som testpilot og se hvordan det blir etter hvert?! God helg!

    SvarSlett
  2. Stilig med alle de figurene, Stein. Det kunne jeg godt tenke meg å prøve hjemme hos oss også. Tror det blir en utfordring å overbevise fruen.. For noen år siden laget jeg en isbjørn i isopor dekket med glassfiber. Den er 250x150x50 (bxhxd). Det hadde jo vært noe?

    SvarSlett
  3. Å så nydelig engel da Stein, du har øyet for de små fine detaljene.
    Det er sånne ting som gjør hagen til en oppdagelsesferd, og får sitt eget særpreg.
    God fredag, helg og påske.

    SvarSlett
  4. Heisan. Flotte skulpturer du har fått tak i. Ikkje lenge før dei får fin mosegrodd patina , og går det for seint skal det visst hjelpa med litt surmelk ? Lukke til og ha det godt !!

    SvarSlett
  5. Jeg digger alle skulpturene dine=) Så artig å bestille og ikke helt vite hva man får, selv om man kanskje kunne sett den for seg litt større. Jeg tror disse blir veldig fine i sommerhagen din=) Håper du får ei super påske=) Vibeke

    SvarSlett
  6. Den engelen var nydelig, Stein..jeg skjønner godt at du har lyst til å ha henne her. Blir spennende å se neste skulptur:) Ha en kjempefin påskeuke! Klem Jorunn

    SvarSlett
  7. Blir sikkert nydelig i hagen din. Håper ingen "låner" dem av deg. Sikkert fristende for "noen".

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg