TV Tips: Kongen av hageprogrammer: Alan Titchmarch.




En av mine absolutte favoritt programledere når det gjelder hage må være Alan Titchmarch. Jeg kan se hans programmer om og om igjen og stadig føle jeg lærer noe nytt. På en enkel og underholdende måte tar han for seg elementene som tilsammen gjør at vi alle har muligheter å lykkes i en hage.
Jeg vil derfor gjøre deg oppmerksom på en serie han spilte inn for noen år siden.
Alan Titchmarch´s Garden Secrets. I denne serien trekker han linjer tilbake til 17- 21 århundrets hager, fullspekker dette med enkle og praktiske tips som passer i våre moderne hager. På en enkel måte lærer vi hva som var suksessen bak ulike historiske hager og hvordan vi, med suksess kan hente elementer og forenkle og forskjønne våre egne hager. Han forklarer også hvordan ulike planter fant veien til våre vestlige hager, samt VELDIG mye mer.
Denne serien er et "må se" for alle som liker seriøse, underholdende og lærerike hageprogrammer!

Klikk på et av bildene ovenfor for å komme til hageprogrammene på Youtube. De vil avspilles i automatisk rekkefølge, så her har du timer med kvalitetstid foran deg!

Ha en fortsatt fin kveld! 

Kommentarer

  1. Takk for tipset! Gode hageprogram er alltid kjærkomment :-))

    SvarSlett
  2. På Tv2 Fri har jeg set en del haveprogrammer med Alan Titchmarch!

    SvarSlett
  3. Så det er det han heter? :) Jeg har sett mange klipp med ham på youtube, men koblet ikke helt med navnet. Det har jeg faktisk aldri sjekket ut. Men enig i at han er flink, og litt morsom innimellom, på brittisk vis :) Skal få sett de programmene, men må vel drøye til en helg eller noe. Blir jeg først bitt, så er det så fort gjort å klikke på neste episode, og neste... Ha en flott midtuke! ;)

    SvarSlett
  4. Gjett om jeg skal se. Han var vel den første hagemannen som jeg så på britiske tv for en del år siden. Satt klistra og han ble en hagehelt. I i fjor så jeg han i virkeligheten på CFS. Ikke noe i veien å se hagehelter i virkeligheten. Takk for tipset. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  5. Takk og takk. Den serien har jeg ikke sett, men Alan er en mann jeg synes der artig å se på, og behagelig å høre på. Begynte å se gjennom "How to be a gardener" på nytt her tidligere i vinter, men nå begynner jeg å bli tom for spennende hageprogram å se på, så den her skal jeg sjekke ut.

    Om en uke begynner ny sesong av Gardener's World igjen også. Det blir bra!

    SvarSlett
  6. Takk for tipset! Skal absolutt ta en titt. Slike programmer ønskes velkommen :)

    SvarSlett
  7. Hei igjen! Har kost meg en lang stund og det beste er at ideer kommer rekende. Han har en enorm evne til å formidle og det smitter. God kveld! Anne

    SvarSlett
  8. Tusen takk for tipset :) Hageprogrammer er jo noe man trenger nå, å ikke i juni/juli, da er vi jo ute i hagen.

    SvarSlett
  9. Supert, jeg satt hele nettene forrige sommer og presset gjennom hage på BBC, liker også godt blant annet Fork to Fork, det finnes jo så mye :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg