Livstegn fra sommerhagen


Til deg/dere som kanskje trodde at jeg hadde lagt ned bloggen min helt. Nei, men jeg må inrømme ukene har vært såpass aktiv at jeg rett og  slett ikke har hatt særlig fokus på den. Vi har vært litt på reisefot, samt at oppussingsarbeid hjemme har tatt mye tid. Det hjelper ikke særlig at jeg også har hatt noen travle uker på jobben.
Hagen i Sverige har derfor ikke hatt hovedfokus, men vi er alltid like glade og fornøyde når vi kommer bort dit denne sommeren, for nå føler jeg for første gang at plantene har begynt å etablere seg rundt om på eiendommen.
Det har vært en frodig og blomsterrik sommer hos oss så langt.
Jeg har akkurat kommet hjem fra en fin helg der borte og denne gangen er det iris som viser seg fra sin beste side.
Jeg tenkte derfor jeg skulle vise dere noen bilder fra elvebredden.
De som har gjort mest intrykk på meg så langt er Iris Germanica variantene jeg kjøpte fra "En Irismark i Spanien"
Jeg bestilte jo en mengde ulike løker fra dem i fjor høst.
Dessverre rotet det svenske fraktfirmaet noe helt utrolig med leveransen av dem, så jeg mottok dem jo langt over en måned etter at de hadde blitt sendt, noe som gjorde at veldig mange planter døde i løpet av vinteren. Jeg har likevel mange vakre planter å glede meg over denne sommeren. Den ene overgår den andre i skjønnhet slik jeg opplever det.
Hva synes dere?
Her kommer en liten billedkavalkade på irisblomstring denne helgen.








Ha en fortsatt riktig fin kveld! 

Kommentarer

  1. Godt det står til liv :-)) Kjempesøffe iriser dere har kjøpt! Godt at ikke alle døde i transporten! Ha en flott sommer!

    SvarSlett
  2. Så lekre iriser du kjøpte av Jan! Det var jo heldig at noen av de overlevde transporten likevel. Import er risikosport, det er helt sikkert :-(

    Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Det er nesten godt å høre at det er andre bloggere som er litt på hæla med bloggingen nå for tiden. Det er så mye som skjer innenfor eget hagegjerde om dagen at jeg ikke helt rekker med pc'n... Kanskje et godt tegn, tross alt?
    Så vakre iriser du viser. Den øverste av dem var utrolig fin. Tror ikke jeg har sett en slik fargekombinasjon før. Jeg har nettopp fått blomstring på en iris jeg kjøpte i fjor, men det skuffet litt. Den var skittenhvit der den skulle vært rosa... Det er ikke alltid de blir som bestilt ;)

    SvarSlett
  4. Utrolig vakre iriser :) Man må vel sikkert bare være glad for det som overlever..... Haging er risikosport ;)

    SvarSlett
  5. Den første var super fin :) De andre også forresten!

    SvarSlett
  6. Hei Stein! Kjekt med livstegn, men det er jo sånn at om sommeren er det litt mindre tempo på de fleste hagerelaterte bloggene, tror jeg. Mange er opptatt med å nyte hagen, og det skjønner jeg jo godt. Og travel jobb i innspurten før ferie kan jeg skrive under på.
    Nydelige iriser du deler! Jeg har noen i feriehagen, men de er nok beskjedne i forhold til dine! Det frister å utvide når jeg bare får bekreftet at de jeg allerede har trives - og får stå i fred for rådyr.
    Nyt flotte junidager uansett hvor travle de er!

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte iris! Ikke noe vits å tenke på de som ikke overlevde når du har så mange å glede deg over.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg