Hage i en bygningsruin

Vi har vel alle noen deler av hagen vi ikke er helt fornøyde med. Hos meg er det den såkalte "drivhushagen".  Joda. Den er frodig nok når rosene står i blomst, men bedene er fortsatt fylt med bygningsmaterialer, glassplinter og metallbiter, alt sammen rester etter den gang det sto en bolig akkurat her.  Jeg skal ikke stikke spaden mange millimetrene ned i bakken før jeg treffer på "bygningsminner", så derfor har planen min hele tiden vært å bygge opphøyde bed her, med brosteinsbelagte gangveier mellom disse.


Så var det dette med tiden da.... Jeg vil jo ikke "bare" jobbe når jeg er på hytten heller. Vi kjøpte den jo stort sett for å "nyte"... Derfor har jeg etter hvert bestemt meg for å sette pris på "kaoshagen" min inkludert alle mursteins, grunnmur og bygningsrester. En gang skal jeg nok klare å gjøre hagen litt enklere å holde, men det får vente. For tross alt, en hage er jo alltid i utvikling- og selv en bygningsruin kan jo få lov å kalles en hage?


- og i grunnen trives jeg litt med at hagen er en salig blanding av ruin, kultiverte planter, provisoriske gangveier og bedkanter laget av bygningsrester.
Det er jo til syvende og sist jeg som skal trives i min hage- og da trenger den jo ikke se ut som hentet rett ut av et hagemagasin :-D


Hvordan er det med deg? Har du slike "kaosdeler" i hagen du egentlig, innerst inne setter litt pris på også?


Kommentarer

  1. Tja, det er vel de "kaosdelene" man sloss med/mot som gjør at en hage kommer i et magasin til slutt....
    ;-)

    SvarSlett
  2. Den delen av hagen som ligger lengst unna huset blir stemodelig behandlet. Det "dumme" er at det er denne delen av hagen man ser først. Jeg må finne på noe lurt så det blir lettstelt og pent. Må nok tenke litt...

    SvarSlett
  3. Jeg syns den hagen du viser på bildene ser veldig fin ut, men ja, jeg har en lang liste med prosjekter som aldri blir ferdige, men det er litt av sjarmen. Helt enig i at vi først og fremst må kose oss.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett
  4. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg