Nyttårsblikk på svenskehagen.

Selv om vi nå bare er en dag inn i det nye året kjenner jeg likevel hvordan hage "genet" våkner til liv etter en velfortjent vinterdvale.
Jeg kunne derfor ikke unngå å bestille noen barrotsroser, selv om jeg har bestemt meg for ta en pause fra for mange hageinnkjøp i 2016. I neste innelgg skal jeg skrive litt om hvilke roser jeg bestilte.
Først kan jeg jo vise noen bilder fra hagen slik den har vært i løpet av Julen.
Nedenfor: Helleborus Niger blomstret rikelig rundt om i skogen vår nå i slutten av Desember.


Eiendommen ligger riktignok ennå, stort sett, i vinterdvale, men noen planter blomstrer likevel rundt om i skogen. Det vil si. De gjorde det når vi ankom for snart to uker siden. Nå har de fått en myk dyne av snø. Forhåpentlig vil den beskytte dem når kulden kommer.

Til høyre; Høstkrokus blomstret ennå i forrige uke, men de var kanskje ikke like fine som tidligere på høsten. Nå er det hele dekket av et fint lag snø. Ikke så veldig dypt ennå, men plutselig er verden helt annerledes, hvit og ren.

Etter at bildene ble tatt har jeg fjernet snøen på drivhusenes tak.

I mitt neste innlegg skal jeg, som før nevnt skrive litt om hvilke roser jeg har bestilt og hvor jeg planlegger å plante disse. 





























Ha det riktig godt disse første dagene i det nye året! 





Kommentarer

  1. Hi-hi, dette kaller vi kjøpestopp :)
    Fantastisk Helleborusblomstring. Ganske fint med snø, også!
    Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. Ja, det var det med stopp i planteinnkjøp og frø kjøp da....
    Vi har vært standhaftige så langt, men så kommer jo våren :-)
    Julerosene som blomstrer ute er virkelig vakre.
    Ha et godt nytt år !!

    SvarSlett
  3. Oppdaget du romjulssalget hos Rom? Jeg har sett og sett på klematisene, men holder fremdeles stand. Roser var også på salg.

    SvarSlett
  4. Vakre juleroser! Ha ett godt nytt år!

    SvarSlett
  5. Jeg ønsker deg et flott nytt år! Det er lett å gå på en bestillingssmell på denne tiden av året :-)) Jeg har nettopp sendt avgårde en bestilling på rhododendron.. God helg!

    SvarSlett
  6. Riktig godt nytt år til dere i skogene. Det eneste nyttårsfortsettet, som jeg erfarer blir brutt før det er inngått,er bestillingsforbudet:) Akkurat sånn det skal være. Dere har en flott plass og jeg gleder meg til å følge utviklingen i Woodlandet deres.
    Jannicke

    SvarSlett
  7. Riktig godt nytt år til dere. Det er så flott å se på bildene dine. Lyset dere har på denne årstiden er jo bare nydelig. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  8. Det er så koselig hos dere. Juleroser er fantastisk flott. To av mine blomstrer også pluss stinkjulerosen. Ha et fint nytt år, hilsen ingeborg

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg