Vårlengsel..


Nå som vi sakte går mot lysere tider begynner hage- genet å røre på seg igjen. Til tross for at det har falt litt snø de siste dagene kan jeg ikke la være å planlegge sommeren i hagen igjen.
I dag fikk jeg forresten melding om at årets første plantebestilling er på vei.
Det var Pottertons som sender noen rotknoller jeg har bestilt av enkelte planter jeg ønsker å ha i woodland hagen.



Forrige sesong var jeg faktisk overrasket over hvor etablert skogsbunnen begynner å bli flere steder. I år kommer jeg til å dele opp noen planter og plassere dem i bed som trenger mer påfyll. Likevel er jeg alltid på jakt etter flere "skatter" til å ha rundt om i skogen.
Men denne gangen har jeg konsentrert meg om planter jeg allerede vet trives i skogen vår.




























I bestillingen som nå er på vei til Svenskehagen har jeg følgende:
1) Paris Polophylla
2) Polygonatum x Hybridum Striatum
3) Tropaelum Tuberosum "Ken Aslet"
4) Uvularia Perfoliata
5) Epipactis Gigantea
6) Disporum Smilacinum "Aureovariegatum"
7) Dodecatheon Meadia 



De øvrige bildene i dagens innlegg er fra hagen vår/sommer 2016, Jeg håper på et enda frodigere 2017!













Ha en fortsatt riktig fin dag


Kommentarer

  1. Hej Stein!

    Mycket fint där på din lista, de kommer alla gånger att passa fint in i ditt woodland. Dodecatheon är så vacker när den visar sig om våren.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gunilla.
      Ja, jeg er veldig glad i Dodecatheon. Jeg har prøvd med noen hvite, gule og rosa sorter og alle har klart seg godt i skogen, så jeg har bestemt meg for å fylle på med noen flere :-) Det er jo veldig fint å satse på det som ser ut til å trives med forholdene hos oss - og litt farge i alt det grønne er alltid kjærkomment!
      Ha en fin dag

      Slett
  2. Mye fint du har bestilt, ja! Deilig at det går mot vår igjen :)

    Ha en fortsatt fin dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit. Ja, nå er det godt å se hvordan lyset har begynt å vende tilbake. Hadde ikke det vært for at været har vært litt kjølig den siste uken kunne en jo nesten fått vårfornemmelse ;-)
      Ha en fortsatt fin dag.

      Slett
  3. Hei!
    Innmari fint bilde med påskeliljer innover i woodland. Spennende
    Ha en fin kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne. Takk for det. :-)
      Ha en fortsatt fin dag

      Slett
  4. Flott med bildet av påskeliljene i skogen :-) Spennende å se hva du planter videre der. Deilig å se framover nå, mot lys varme og farger.
    Ha en god helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er enig. Det skal bli kjærkomment med lysere og varmere dager, hagestell og sommerfølelse! :-D
      Ha en fortsatt fin dag

      Slett
  5. Jeg er så imponert over hvor frodig og flott woodlandet deres har blitt. Har fulgt med fra den spede start. Hvilken reise! Godt å hvile blikket på bildene mens jeg venter på våren.
    God helg.
    Jannicke

    SvarSlett
  6. hei Stein! Det er så deilig når en virkelig kan gå i gang i hagen, jeg har allerede hatt noen runder, men forrige helg kom kulden for fullt, så nå er alt frossent. Planlegging krever heldigvisikke mildvær! Ha en fin februarhelg! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  7. Hei! Spennende planter du har bestilt! Jeg burde nok gjøre som deg og få tak i flere planter som jeg vet trives i feriehagen, heller enn å kjøpe/så nye fristelser som sannsynligvis ikke vil greie mer enn en sesong eller to. Må være flott å rusle gjennom den skogen etter hvert, det ser allerede så frodig ut, og denne sesongen blir det enda mer å glede seg over. God helg!

    SvarSlett
  8. Hehe......den lille karen som titter opp på nederste bildet ser trivelig ut.

    SvarSlett
  9. Så mye spennende, de oransje var flotte, og gudeblomsten, jeg hadde en for første gang i fjor, håper den dukker opp igjen i år.
    Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg